Vad händer?

Igår så körde bussarna runt i Lund med Lugivimplar. Så som man brukar göra när det är match. Någon hade nog glömt bort att informera lokaltrafiken om att Lugis säsong är slut. Lite för tidigt kan man tycka. Med tanke på spelartrupperna så borde något av seniorlagen ha gått längre än till kvartsfinal. Största besvikelsen är herrarna, även om det trots allt inte var en överraskning. Men att damerna förlorade mot Skövde har kommit i annat ljus nu.
 
Vem hade trott att Skövde skulle ta ledningen med 2-0 i semifinalspelet mot Sävehof? Inte ens Skövdespelarna skulle jag gissa. Men med Grubbström i spetsen har hela laget lyft sig. Men det är ju inte första gången som Magnus Frisk lyckas lyfta sina lag när det kommer till slutspel. Han är en av landets bästa tränare helt klart.
 
Nu känns det omöjliga helt plötsligt möjligt. Sävehof måste vinna tre raka matcher. Det skulle man mycket väl kunna klara av men jag tror faktiskt att Skövde kommer att ta en tredje seger och då är vägen öppen till ett guld.
 
Skövdes herrar däremot lever fortfarande farligt även om det blev två poäng senast. Laget borde inte kunna åka ur men det mentala är ju viktigt i handboll. Är man rädd för att förlora är det svårt att vinna.
 
Hoppas också att herrlandslaget vinner ikväll. Men det blir tufft mot Slovenien. Det är jäkligt tunt med skytte från niometer trots allt. Borta är jag rädd att det kommer att bli en förlust så det gäller att ta chansen hemma.
 
Ola och Staffan förlängde. Ja, jag vet inte jag. Vet inte om landslaget har lyft under deras ledning. Förr eller senare är det trots allt bra om det kommer in några nya krafter och nya idéer. Men vi får ge oss till tåls.
 
Visst blir det Alingsås mot Kristianstad i herrfinalen? Ett väntat par och jag håller Alingsås som favoriter. Det är två lag som spelar fysiskt hårt och lite väl ofta gränsen. Fulast av de två spelar nog Alingsås. Det är synd att man håller på med en hel del dumheter för det tar bort respekten för ett guld. Vem vill att det ska löna sig att spela oschysst?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0