Boden Handboll

Det var ett tag sen jag bloggade. Men nu kan jag inte hålla mig längre. Jag måste skriva någon om damlaget Boden Handboll som gått som en raket genom seriesystemet sen klubben bildades 2009. Nu står man snubblande nära en plats i elitserien efter vinsten mot Önnered i kvalet. Jag hoppas verkligen att man når målet. 
 
Det finns mycket som imponerar och är glädjande med klubben. För det första är det riktigt härligt med ett damlag från de nordliga delarna av vårt land. Det behöver svensk handboll. Och klubben har jobbat jäkligt proffsigt från dag ett. Klubben har haft tydlig målsättning redan från start. Man har varit duktig på marknadsföring och att använda sociala medier. Hela andan i klubben känns ungdomlig och fräsch, i tiden som man brukar säga. Här finns mycket för andra klubbar att ta efter.
 
Bara en sån sak som att man hade 1500 åskådare i kvalmatchen mot Önnered. Hur många andra klubbar kan stoltsera med sådana siffror? Jag håller tummarna i returen!
 
Och Lugis herrar går också som tåget efter uppehållet. Den breda truppen med två bra spelare på alla positioner verkar betala sig. Lugi byter runt på nästan alla spelare på bänken och har börjat rycka loss i slutet av matcherna när motståndarna börjar bli trötta. Jag börjar så smått tro att Lugi kan överraska i slutspelet. Nu blir man dessutom tre i tabellen och får både hemmaplans-fördel och möjlighet att välja mellan två lag. En semifinal känns trolig. 
 
Lugis damer vann borta mot H65. Visserligen lär det bli jämt i de kommande matcherna men Lugi känns som favorit. H65 har varit en besvikelse i år. Jag trodde att de skulle ta steget och ta över från Sävehof och så tappade man istället. Undrar vad det kan bero på? Kan det vara för att Niclas Harris tidigt signalerade att han kommer att lämna laget för att vara pappaledig?
 
OS-kvalet. Kul att damerna fixade OS-platsen. Nu håller vi tummarna för att herrarna också får åka till Brasilien i sommar. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0