Vad händer?

Thomas Sivertsson fick kicken från damlandslaget. Det kom oväntat. Men jag tror det är bra om förbundet vill öka sina chanser att nå OS. Men jag förstår fortfarande inte hur man resonerar i förbundet. Varför gav man honom uppdraget från början? Han hade knappast tillräckliga meriter. Och varför får han kicken nu? Så dålig har han inte varit som ledare. Herrlandslaget rosar ju inte heller marknaden men Ola och Staffan får vara kvar år efter år. Men som sagt jag tror man gjorde rätt nu, 
 
Och så ska Emme Adebo sluta i Lugi för att bli utvecklingschef i Skånska handbollsförbundet. Det gör mig uppriktigt ledsen, Jag har svårt att tänka mig ett Lugi utan Emme, De är synonymer. Emme har väl jobbat minst 60 timmar i veckan under alla sina år. Och till det kan man lägga ett otroligt kontaktnät.samt ett brinnande socialt- och handbollsengagemang, En unik människa, en verklig eldsjäl, som det egentligen inte går att ersätta, Det blir verkligen inte enkelt för efträdaren att ta över, Om jag får önska något så är det att Lugi anställer någon som är bra på att utveckla föreningen. En som vet hur man marknadsför Lugi, som kan dra in sponsorpengar och som kan se till att publiken åter ökar på matcherna. Vi får se vem det blir. Men jag blir inte förvånad om man kommer att leta efter någon som är nöjd med en låg lön. 
 
I EM så fortsätter Norge och Tyskland att ta poäng. Två unga lag som verkar ha ett härligt go. Lagen utstrålar självförtroende och glädje. Gillar båda lagen verkligen går för det och inte tvekar när de går på anfall. Här tvekar man inte och spelar sällan i sidled. Jämfört med Sverige så inser man att svenskarna har en bit kvar.
 
Tänk att Omeyer och Sterbik fortfarande håller måttet. Det är förvånande. Och tänk att Frankrike trots skador ändå kommer att ligga i toppen och lär väl gå till final mot Danmark. Ett Danmark som vann förvånansvärt stort mot Spanien. Det var också oväntat.
 
Och Sverige fortsätter att harva runt plats 10 i Europa. Efter alla dessa år med Ola och Staffan har man fortfarande inte närmat sig världstoppen. Något måste göras fel. Är det inte dags att ta in en ny kraft med nya idéer?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0