Dam EM

Dags för ännu ett mästerskap. Även om jag tycker att mästerskapen kommer för tätt så är det ändå kul när det är dags för ett nytt. Nu närmast alltså damernas EM.
 
Vi ska inte ha för stora förväntningar på landslaget. Mycket hänger på Gulldéns form och hur mycket hon orkar spela. Och målvaktsspelet så klart. Jag kan aldrig tänka mig att det blir en medalj i år. Sverige har inte blivit bättre under Signells ledning. Träningsmatcherna mot Montenegro visade hur oljämt laget är. Tuff inledning också denna gång mot Danmark, Serbien och Polen. Det kan mycket väl bli tre raka förluster. 
 
Jag är förresten riktigt imponerad av Kristianstad. Vinsten borta mot Montpellier var otroligt starkt gjort. Chrinz avslutande vinstmål var otroligt. Helt klart är man bättre nu än i början av säsongen. Och det är har gått snabbt. Canellas på mitt nio har efter en trög start kommmit igång.  Lite synd att man mötte Meshkov Brest hemma så tidigt. Men vad fan, nu vinner man kanske borta istället. Men i elitserien har det gått förvånande dåligt. Men det är väl svårt att ställa om mentalt från Champions League till elitserielunken.
 
Det är annars en ovanligt jämn elitserie för herrarna. Det är bara roligt. Kul att se tippade sämre lag som Karlskrona, IFK Ystad och Önnered ta för sig. Framförallt är det kul att se Karlskronas förvandling. Vilken kämpaglöd laget fått under Knirrs ledning!
 
Följer förresten gärna både tysk handboll och Champions League. Magdeburg börjar bli ett favoritlag för mig. Tycker de spelar rolig offensiv handboll. Ett annat lag som jag börjat gilla är Pick Szeged som också spelar en underhållande handboll och som är riktigt bra utan de allra största stjärnorna.  
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0