EM

Så nu har EM kört igång. Vilken skräll att Frankrike åkte ur direkt och så nära det var att Danmark följde efter. Nu tror jag att Danmark ändå fixar en plats i mellanrundan vilket väl arrangörerna är tacksamma för. Det hade ju inte varit så kul med en tom arena i Malmö.
 
Arrangemanget är ju annars märkligt. Tycker att handbollen allför ofta säljer ut det sportsliga. Det är ju rent idiotiskt egentligen att göra Sveriges halva så omänskligt svår. Är det värt att dra in stålar nu på kort sikt på bekostnad av framgångar för Sverige? Undrar om det är så smart i längden.
 
Även om Danmark ändå går vidare så skulle jag inte bli förvånad om Norge blir europamästare. Det känns som om det är deras tur nu. Sverige lär komma långt ner placeringsmässigt. Jag var tveksam före EM och utan Lagergren så blir det ännu tuffare. Och så bleka Sverige var mot Slovenien! Ingen var ju bra. Visserligen är Slovenien en svår motståndare men jag tycker att man kan begära mer av Sverige. Det var så irriterande att se det låga tempot, mest symboliserat av Kim Ekdahl du Rietz loja lufsande på plan.
 
Tycker förresten det är märkligt med domartillsättningar både i mästerskap och hemmavid. Verkar som om man utgår från att domarna alltid är opartiska. Men kan man lita på det? Är det rätt att t ex låta spanska domare döma en semifinal om Spanien skulle vara i den andra semifinalen. Då skulle man ju kunna påverka vilka Spanien skulle möta i en ev final. I handbollsligan har jag t ex noterat att domare som har anknytning till Sävehof ändå får döma matcher där Sävehof spelar.
 
Johanna Ahlm kan handboll. Men jag önskar att hon pratade lite mindre i tv-sändningarna. Hon behöver inte oavbrutet ge förklaringar eller komma med en massa teorier. Det är en konstant ljudmatta. Tycker fortfarande att Perlskog/Hellgren är det bästa kommentatorsparet. Och så skönt det är att slippa Daniel Kristiansson!
 
Jag är glad att Boden vann mot GT Söder i förra veckan. Nu kanske man kan hålla sig kvar i SHE trots allt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0