Oups

Ser att jag missade att skriva färdigt några ord om Andreas Nilsson. Han stängde som bekant dörren till landslaget när han nu inte kom med i VM-truppen. Jag förstår dock Solbergs tankar. Han vill ha spelare som kan spela både anfall och försvar och som är snabba i omställningarna. Andreas uppfyller inte dessa kriterier. Patrik Ekwall uttalade sig i Expressen om att Andreas borde ha tagits ut eftersom han är bättre framåt än de som kom med i truppen. Jag är inte lika säker. Jag hade hellre tagit ut Jesper Nielsen. Men det är tråkigt att vi kanske aldrig mer få se Stycket i landslaget. Han är en profil som alltid är kul att se på plan 
 
Kom att tänka på några spelare som inte har tagit sista steget mot världstoppen eller som har tagit ett steg tillbaka. Lukas NIlsson eller inte lika het längre. Vi var många som hoppades på honom när han slog igenom men han blev aldrig en världsstjärna. Simon Jeppsson skulle också kunnat bli en världsstjärna men han har inte lyckats ta sista steget. I hans fall beror det på det mentala. De fysiska förutsättningarna finns. Jag var ett tag orolig för Lagergren. Jag tyckte det gick sämre i Rhein Neckar Löwen än i Magdeburg men i år har han verkligen gjort en bra säsong. 
 
När jag tänker efter så finns det en del som oroar i VM-truppen. Hur är Bergendahls och Gottfridssons fysiska status? Den förste har inte spelat särskilt mycket i höst och den andra har haft några småskavanker och inte heller spelat fullt ut. Och när det gäller målvakterna så undrar jag hur bra Appelgren och Palicka är? Har de haft tillräckligt med speltid i klubblagen?
 
Sverige har ett bra lag men jag tror att man är lite för optimistisk om man räknar med en ny finalplats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0