Så var det dags igen

Så har alltså Christoffer Brännberger varit i farten igen. En armbåge i ansiktet på motståndaren. Jag är förbluffad. Det är något som inte står rätt till med karln. Hoppas nu att han får en lång avstängning för illdåden börjar bli lite väl många. Det är verkligen så jäkla idiotiskt att han håller på med sånt här för han är ju trots allt en duktig försvarare som inte behöver ta till alla dessa dumheter.
 
Men han har gett perspektiv på saker och ting. Tidigare tyckte jag att Fredrik Teern var den mest ojusta jag sett på plan men inte nu längre. Fredrik är ju en korgosse i jämförelse.
 
Lugis herrar vann en viktig streckmatch mot Aranäs. Men det var på håret. Det var nästan en total genomklappning när Lundaborna tappade en åttamåls ledning. Men det var starkt att samla ihop sig och ändå vinna. Men det är ju fruktansvärt jämnt på nedre halvan. Det går inte att förutspå vilket lag som kommer att åka ut. Men nog verkar RIK, OV och Malmö ligga illa till.
 
Såg Flensburg skåpa ut Kiel för någon dag sedan. När Flensburg har alla spelare tillgängliga så är man verkligen bra. Men det är ju tyvärr sällan som det händer. Jag blev verkligen orolig när Gottfridsson låg och vred sig i plågor efter det att Pekeler dragit honom i ena benet. Vilken idiotgrej av Pekeler, helt i klass med Brännberger. Men det verkar som tur är inte vara någon större fara med Gottfridsson. 
 
Nu närmar sig äntligen Lundaspelen efter ett uppehåll på tre år. Jag gillar verkligen att besöka turneringen och se alla härliga talanger på plan. Och jag blir upplyft av alla känslor som visas på plan. Hoppas nu att Lugi slipat på allt det praktiska så att allt kommer att flyta på så att det blir den handbollsfest det brukar vara.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0