Avgörandet närmar sig

Ånnu en sur förlust i EM. Denna gång mot Norge. Men ett klart fall framåt. En svensk vinst var verkligen inte långt borta. Hade två straffar och ett otal frilägen förvaltats bättre så hade det blivit en svensk vinst. Jag tycker till skillnad från många bedömmare inte att Norge var så mycket bättre i andra halvlek. Sverige hade dessutom verkligen inte domarna på sin sida. De flesta av femti/femti-situationerna dömdes till Norges fördel. Men det brukar tyvärr alltid vara så i handboll att favoriten också har domarna på sin sida. Och visst känns det även så att Sverige inte klarar av att prestera när det verligen gäller. Detta var inte den första viktiga match som Sverige förlorar. Det beror säkert på bristande självförtroende men också på att truppen trots allt är tunn. Det finns inte så mycket att byta in när stjärnorna inte har sin dag. 
 
Denna gång kunde man konstatera att Jamina Roberts och Nathalie Hagman ännu en gång underpresterade. Så även Emma Lindqvist denna gång. Bäst i Sverige var Jenny Carlsson och Jessica Ryde. Undrar varför Tyra Axnër inte fick mer speltid?
 
Och tilllåt för Guds skull inte Nathalie Hagman att slå avgörande straffar! Både för hennes egen skull och lagets. Hon kommer att vika ner sig och missa, så även i denna match.
 
Kom på mig att sakna Robert Perlskog i EM. Hans och Claes Hellgrens samarbete går inte att ersätta. Men jag har fått en ny favorit. Jag gillar verkligen Martin Frändesjö som på sitt lite träiga och lågmälda sätt förmedlar kunskap och kärlek till handbollen. Men i ärlighetens namn stör det mig lite ändå att han aldrig kan säga ordet honom utan konstant säger han i alla lägen. Och så är jag glad att jag slipper Daniel Kristiansson som efter alla år som kommentator aldrig lärde sig ens de mest basala handbollsregler. 
 
Nu hänger Sveriges semifinalplats verkligen på en tunn tråd. Sverige måste vinna alla sina återstående matcher samtidigt som Norge också måste vinna sina samt att Slovenien slår Ungern. Ungern lär bli ett stort hinder för både Sverige och Slovenien så det här känns verkligen osäkert.men absolut inte omöjligt. Låt oss hålla tummarna!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0