Nu gäller det

Då avgörs alltså möjligheten för Sverige att spela om medaljer idag. Förutsättningarna är givna. Vinst för Slovenien, Sverige och Norge är det enda som gäller. Alls inte omöjligt men det känns ändå väldigt ovisst. Jag är rädd att t ex Norge myckdet väl kan nöja sig med oavgjort idag mot Danmark. 
 
Och i ärlighetens namn så är det tveksamt om Sverige förtjänar att gå till semifinal, även om det hade varit roligt. Sverige har trots allt förlorat både mot Danmark och Norge, de lag som ligger före i tabellen.
 
Tyvärr kan man konstatera att Sverige ännu inte riktigt är uppe i världstoppen och det är tveksamt om vi kommer att nå dit. Vi har alldeles för tunn trupp och vi saknar också ett självförtroende och en taktisk kyla när det kommer till jämna matcher. Jag tittade extra på norskornas minspel och kroppsspråk i matchen mot Slovenien. De kändes aldrig pressade och var helt avslappnade trots att Slovenien pressade dem. Framgång föder självförtroende och på ett omvänt sätt har Sverige i takt med en rad förluster i avgörande matcher istället tappat tron på sig själv. Det är inget som är lätt att få tillbaka.
 
Frankrike har seglat upp som stora favoriter. Jag tycker att de ser otroligt bra ut. Starkt försvar och ett snabbt anfallsspel. Det var ett tag sen de såg så bra ut. Det är väl troligt att det blir Norge och Frankrike i final och väl där så sätter jag en slant på Frankrike. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0