Lite lätt pinsamt

Två matcher igår i herrarnas elitserie och jag lyckades tippa fel vinnare i båda. Starkt gjort och lite lätt pinsamt! Det förklarar varför jag inte har blivit rikare i mitt liv än vad jag blivit. 
 
OV visade att jojo-takterna sitter i. Efter en bra bortamatch mot Alingsås så sviktade man hemma mot Önnered. Det blev en förlust men nog borde man ha kunnat fixa åtminstone en poäng om man hållit huvudet lite kallare mot slutet. De sista tre minuterna gick man till anfall utan någon som helst styrsel. Om de hade tagit det lite lugnare och lagt tid på att bygga upp några anfall i lugn och ro så hade man antagligen fixat minst oavgjort. Det verkar tyvärr som OV även i år saknar stabilitet eller kanske tillräckligt bred trupp. Ska bli intressant att se hur det går för OV framöver. 
 
Jämnt blev det även på slutet för Lugi mot Guif efter det att Lundaborna varit i klar ledning större delen av matchen. Det kändes onödigt att släppa Guif så nära på slutet men till sist så lyckades de vinröda ändå ro hem vinsten. I mina tidigare inlägg så har jag varit tveksam till Lugi så inleder de med två vinster i år. Även här har jag alltså blivit slagen på fingrarna. Men vi får se hur det utvecklar sig. 
 
Ikväll bänkar jag mig för att se Aalborg mot Elverum. Ett nordiskt prestigemöte. Det lär bli en fartfylld match som jag tror Aalborg vinner. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0