Märkligheter

Det är roligt med handboll. Helt plötsligt inträffar märkliga resultat. Hur kunde samma RIK som var chanslösa mot Lugi besegra svenska mästarna Ystad? Det går liksom inte att förstå.
 
Att Celje slog Kiel var överraskande men inte alls samma skräll. Jag flaggade för att de kunde överraska eftersom de pressade Aalborg på deras hemmaplan. Jag tror att Celje kommer att plocka fler poäng. 
 
Och Lugis damer fortsätter att ha problem. Den tunna truppen tål inte många fler skador. Tror det kommer att bli en tuff säsong för de vinröda.
 
Och samma sak gäller Alingsås i herrligan. Två raka förluster. Även här känns det som en tunn trupp.
 
Jag har missat att Drotts herrar kravlat sig upp till Allsvenskan. Undrar när de är tillbaka i elitserien?
 
Och så måste jag säga att jag uppskattar Frändesjö som expert i tv-sändningarna. Han verkar genuint gilla handboll vilket smittar av sig på tittarna. Och han är verkligen kunnig. Jag lyssnar andäktigt på honom. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0