Nypremiär

Precis som en trisslott. Plötsligt händer det. Ett nytt inlägg i denna blogg. Förhoppningsvis kommer det att bli fler framöver. 
 
I fredags besökte jag Lunds arena och såg Lugis dubbla matcher. Jag var nyfiken på att se Bella Gulldén i SHE. Tråkigt nog var det bara ytterligare ca 800 som var lika nyfikna som jag på att se en av Sveriges absolut bästa spelare genom tiderna, om inte rent av den bästa. Vad är det med Lundaborna? Den enda elitidrott som finns i staden och ändå kan inte ens 1000 personer masa sig ner till arenan. Helt otroligt! Men idrott är väl inte tillräckligt fint för akademikerna. 
 
Och visst sitter Bellas takter i. Vilka passningar som hon fortfarande levererar. Men inte alltid till något större nytta eftersom mottagarna saknar tillräcklig kvaltet. Om Lugi trodde att Bella ensam skulle göra Lugi till ett topplag så får man tänka om. Hon måste ju ockå ha en omgivning som fungerar. Det blev en otippad förlust mot det tippade bottenlaget Kristianstad som överraskade på mig. Lugis försvar kunde inte stå emot Kristianstads snabba anfallsspel. 
 
Sen följde en tränarmatch. Två nya tränare, Anders Hallberg i Hallby och Nemanja Milosevic i Lugi, möttes.  Det blev en match som Anders vann klart. Det var intressant att jämföra hur dessa båda noviser coachade under matchen. Anders pratade med sina spelare och var aktiv och agerade. Nemanja såg handlingsförlamad ut under hela matchen och gick fram och tillbaka med hängande huvud och var alldeles för passiv. När Hallby hade tappat fem bollar i början av första halvlek och låg under med tre tog Anders timeout. Sen drog Hallby ifrån och Nemanja tog inte timeout förrän Lugi hade tappat tolv! bollar och låg under med nio. Det var naturligtvis alldeles för sent. Matchen var då redan avgjord. Det håller inte att vara så passiv. 
 
Hade jag suttit i Lugis ledning så hade jag varit orolig. Kommer Nemanja att hålla måttet? Det är väl för tidigt att döma ut honom efter en match. Men signalerna som han sände ut kändes verkligen inte bra. Hade jag suttit i Lugis ledning så hade jag nog varit orolig. 
 
Nåväl, vi får väl se hur det kommer att gå för båda Lugilagen under säsongen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0