Lugi

Var på plats och såg Lugi vinna ytterligare en gång mot Skånela. Även om Lugi förbättrade sina chanser betydligt så känns det fortfarande ovisst vilket lag som går till elitserien. Det var jämnt mellan lagen även denna gång även om Lugi rann ifrån på slutet till en säker seger. Men det räcker nästan med att Skånela vinner målvaktsmatchen för att det ska bli helt jämnt. Det är inte så stor skillnad på lagen. Jag är imponerad av Skånelas snabba anfallsspel. De är roliga att se på. Lugi känns i jämförelse fortfarande lite tröttare och långsammare.
 
Imponerad blev jag också av Axel Månsson igår. VIlken lirare! Han ser inte mycket ut för världen men vilken blick för spelet och vilken härlig känsla med bollen! Han ska bli intressant att följa. 
 
Och igår tyckte jag även att Nemanja Milosevic coachade smart. Det inledande 5-1 försvaret verkade överraska Skånela och spelet 7-6 i andra halvlek avgjorde matchen. Bra gjort!
 
1200 på läktarna var väl ok även om jag hade förväntat mig fler. Men det var annandag påsk och fint väder så det fanns väl annat som lockade. Och klacken hade försvunnit. Till Prag sas det. Men det var ändå hyfsad stämning i biblioteket. Om det nu blir en femte och avgörande match så får vi hoppas att fler orkar ta sig till Arenan. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0