Högmod går före fall

Ni får ursäkta men den bästa matchen igår var inte Sveriges mot Kap Verde utan Island mot Ungern. Island hade kommandot större delen av matchen och såg att gå mot en relativt enkel seger när helt plötsligt allt tvärdog för islänningarna. Ungern vinner sista minuterna med 5-0 och går segrasnde från matchen med två bollar.
 
Jag måste erkänna att jag tyckte det kändes rätt bra. För nu har jag sett Island spela två matcher i årets VM och de har lyckats reta upp mig. Det var ett tag sedan jag såg ett lag som var så påtagligt stöddiga och så gnälliga. De klagar på varje domslut, filmar och går omkring och bråkar med motståndarna. Vad är det som hänt? Jag känner inte igen laget. Det känns som om de fått storhetsvansinne och tror att de ska vinna varje match lätt och när det då inte går som tänkt så börjar de gnälla. Det kommer nog gå bättre för laget om de tonar ner sina förväntningar och blir mer ödmjuka. De har helt klart ett bra lag och chansen till medaljer finns där, men truppen är också rätt tunn så de borde tagga ner lite. 
 
Sverige vann enkelt mot Kap Verde men spelet är fortfarande inte stabilt. Andra halvlek igår var inte bra. Sverige hade helt klart problem när Kap Verde började spela sju mot sex i anfall och fem-ett i försvar. Gissa om våra kommande motståndare noterade detta!
 
Och sen måste jag säga att jag verkligen saknar Robert Perlskog. Varför i hela friden sparkade VIaplay honom för att ersätta med dessa tråkmånsar? Och Viaplays dumheter stannar inte där. Varför i hela friden måste Sverige bussas 300 meter bara för att Viaplay vill ha bilder när spelarna lämnar bussen? I tider med klimatförändringar så är det helt idiotisk att i onödan köra en buss. Det hade väl inte sett så dumt ut tv-mässigt om man filmade spelarna när de kom gående till Scandinavium? Hål i huvudet!
 
Nu när jag ändå håller på att klaga så kan jag nämna att inte heller gillar Johanna Ahlm som expert. Hon är alldeles för beskäftig! Lite besserwisser-light. Och så ofta har inte heller rätt. Däremot gillar jag Martin Frändesjö och Ola Lindgren. Båda har lite problem med språket men deras kärlek till handboll smittar av sig. Och de till skillnad från Ahlm så har de koll. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0