Lite av varje

Herrarna hade ju två trevliga matcher mot Spanien i förra veckan. Det känns alltid skönt när Spanien besegras. Det har inte varit så vanligt de senaste åren. Även om det är tydligt att Spanien kommer att vara svagare ett tag framöver eftersom de släper efter lite i generationsskiftet så gjorde ändå Sverige ett piggt intryck. Eric Johansson fortsätter att imponera och Felix Claar var fullständigt lysande. Och det var flera nykomlingar som tog för sig på ett bra sätt som t ex Andreas Lang och Isak Persson. Däremot så fortsätter Max Darj att missa läge efter läge, vilket gör mig orolig. 
 
Och till skillnad från VM så fick även Michael Apelgren säga något i timeout. Men det ska man nog inte ta som en garanti för att Solberg ändrat sig. Det skulle inte förvåna mig om Apelgren kommer att få hålla tyst i nästa mästerskap. 
 
Och spelarflykten från Lugi fortsätter. Nu försvinner även damspelare på löpande band. Hur ska detta sluta? 
 
Jag har knappt kommit över Lugis förlust mot Ystad. Det går fortfarande inte att förstå hur det kunde bli så många utvisningar och en straff på den korta tiden. Nu gäller det verkligen för herrarna att bita ihop och komma tillbaka. 
 
Mitt gamla favoritlag, Boden Handboll, är glädjande nog på väg uppåt igen. Kanske kan det bli en ny elitplats inom kort. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0